tisdag 10 juli 2007

En av om dåliga dagarna.

Idag var vi på sjukhuset. Det kändes jättekonstigt att vara där så sällan som vi är nu. Att behöva bemöta alla som pratar om att Natasha inte kommer att klara sig.

Med tanke på hur frisk Natasha verkar och att hon utvecklas så snabbt, så har man svårt att tänka i dom banorna. Hjärtat säger att det är inget fel på henne. Hjärnan förbereder sig för det som ändå komma skall. Jag är inte redo att släppa Natasha och jag avundas Matildas föräldrar som ändå på något sätt har hanterat hennes bortgång så otroligt bra. Något som man själv inte tror att man kommer att göra.

Vår kurator nämnde idag att barncancerfonden har en försäkring till alla barn. Vi behöver inte oroa oss för att Natasha inte kommer att få någon ordentlig begravning för att vår ekonomi i botten. Vi är båda sjukskrivna och har varit det i stort sett hela tiden under Natashas sjukdom.

Idag när vi skulle iväg till sjukhuset gick allt som kunde snett. Vi har färdtjänst beviljat med två ledsagare och vi har frikort. Västtrafik har tagit över telecentralen. Självklart har det varit mkt krångel. Taxichauffören menade att vi skulle betala 150kr för att det stod inte på sjukintyget att Natasha har godkänt två ledsagare. Detta sa tjejen till mig i telefonen när jag ringde till centralen när vi satt i bilen. Till slut sa jag att då har vi bara med en ledsagare och inte ville betala. Hon skulle ändra beställningen. Det gjorde hon dock inte och jag fick ringa igen när vi var framme vid sjukhuset. Då svarade inte en oerfaren praktikant utan talade om att alla intyg hade inte kommit in i deras system. Det blev ordnat så att det nu står att vi ska vara två.

En hel del annat gick inte heller som det skulle, men det orkar jag inte skriva just nu. Jag är helt slut och framförallt jätteledsen. Jag klamrar mig fast hos Natasha så länge det går.

Natasha, mamma och pappa älskar dig!

Inga kommentarer: